måndag 25 november 2013

En efterlängtad månlandare.

Igår passade jag på att ta en snabb titt på Sjöräddningssällskapets julloppis vid Drottningtorget. Jag hade fått et tips av min kusin att det skulle vara bra där och jag hade tid att åka förbi då jag ändå skulle in och jobba vid tolv.

Väl där så gjorde jag två fina fynd.
Ett som jag letat efter länge men inte hittat till bra pris i rätt skick och ett som jag inte ens vetat om att velat ha.

Våffeljärnet "Månlandaren" formgivet av Sixten Sason för Husqvarna och ljuslyktorna Eternell från Orrefors formgivna av Ove Elvén.

Våffeljärnet kostade mig 35kr. Ett helt okej pris för en sådan designklassiker som dessutom var i gott bruksskick.
Ljuslyktorna har jag sett på bild i olika färger men aldrig riktigt fastnat för.
Men de här var så fina och dessutom i helt perfekt skick och med en underbar blå färg som skiftar mellan olika nyanser av djupblått, kunde jag inte låta bli.
Jag fick bägge två för 70kr. Ett riktigt fyndpris måste jag säga.

Inga kommentarer: